Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > The meanings of higher education, work, and transition from higher education to work = Os significados da educação superior, do trabalho e da transição da educação superior para o trabalho
Publication

Publications

The meanings of higher education, work, and transition from higher education to work = Os significados da educação superior, do trabalho e da transição da educação superior para o trabalho

Title
The meanings of higher education, work, and transition from higher education to work = Os significados da educação superior, do trabalho e da transição da educação superior para o trabalho
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2019
Authors
André Monteiro
(Author)
FPCEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Santos, Paulo Jorge
(Author)
FLUP
Carlos Gonçalves
(Author)
FPCEUP
Journal
Title: Análise PsicológicaImported from Authenticus Search for Journal Publications
Vol. 37 No. 4
Pages: 431-446
ISSN: 0870-8231
Indexing
PsycInfo
Scientific classification
CORDIS: Social sciences > Psychological sciences
Other information
Resumo (PT): Num tempo de incerteza e precarização do trabalho, este estudo tenta compreender como os estudantes do ensino superior constroem significados sobre a educação superior, o trabalho, a transição da educação para o trabalho e como estes se relacionam entre si. Com uma amostra de 986 estudantes do Ensino Superior português visa-se compreender as relações e mediações das dimensões dos significados da educação superior com as dimensões dos significados da transição da educação superior para o trabalho e as dimensões dos significados do trabalho. A dimensão Afirmação Profissional é mediadora da relação entre o Desenvolvimento Pessoal e Social e a Dimensão Pessoal e Social do Trabalho. Com base na análise dos resultados algumas pistas de intervenção são apresentadas.
Abstract (EN): In times of uncertainty and growing job insecurity, this study aims to understand how higher education students build meanings regarding higher education, work, the transition from education to work, and how they are interrelated. Based on a sample of 986 students in the Portuguese higher education system, we intend to understand the relationships and mediations of the dimensions of the meanings of higher education with those of the transition from higher education to work and of the meanings of work. Professional Affirmation mediates the relationship between Personal Development and Personal and Social Dimension of Work. The results show that 61% of the dependent variable values for the personal and social dimension of work are explained by the proposed model. An analysis of the results provides a few pointers for counselling, which will be discussed.
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
Análise Psicológica 2019 95.65 KB
Related Publications

Of the same authors

Significados da educação superior, do trabalho e da transição para o trabalho (2018)
Summary of Presentation in an International Conference
Monteiro, André; Santos, Paulo Jorge ; Gonçalves, Carlos
Significados da educação superior, do trabalho e da transição para o trabalho (2018)
Chapter or Part of a Book
Monteiro, André; Santos, Paulo Jorge ; Gonçalves, Carlos
Jovens: do ensino superior para o mercado de trabalho (2019)
Article in Other Journals
Monteiro, André; Gonçalves, Carlos ; Santos, Paulo Jorge

Of the same journal

Vinculação e comportamentos de saúde: estudo exploratório de uma escala de avaliação em adolescentes (2002)
Article in National Scientific Journal
José Luís Pais Ribeiro; M. Sousa
Validação de um instrumento sobre diversas perspectivas da morte (2004)
Article in National Scientific Journal
José Barros de Oliveira; Félix Neto
Um programa de formação para a eficácia dos treinadores da iniciação e formação desportiva (2001)
Article in National Scientific Journal
J. F. Cruz; Cláudia Dias; Rui Gomes; André Alves; Sandra Sá; Isabel Viveiros; Sérgio Almeida; Sofia Pinto
Tornar-se psicólogo para além das aulas: grupo de desenvolvimento com estudantes de psicologia (2013)
Article in National Scientific Journal
Ana Cristina Rocha; Graça Silva; Raquel Camarinha Barbosa; Cidália Duarte

See all (155)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2025-07-03 at 09:57:02 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal