Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > A mentira na assessoria de imprensa: proposta de quatro dimensões éticas para as fontes profissionais de informação
Publication

Publications

A mentira na assessoria de imprensa: proposta de quatro dimensões éticas para as fontes profissionais de informação

Title
A mentira na assessoria de imprensa: proposta de quatro dimensões éticas para as fontes profissionais de informação
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2019
Scientific classification
CORDIS: Social sciences > Communication sciences
Other information
Resumo (PT): Propõe-se uma curta passagem pela génese da assessoria de imprensa, atividade embrião das Relações Públicas, com especial ênfase para uma assumida falta de conduta ética e para a consequente fraca reputação de que gozava na imprensa. De seguida, auscultam-se alguns dos mais reputados jornalistas portugueses sobre se os assessores de imprensa, com quem contactam diariamente, recorrem à mentira. Com estas duas perspetivas dicotómicas (passado/presente), este capítulo procurará desmontar o errado estereótipo do “assessor de imprensa que mente”, mas, principalmente, abrir a discussão sobre as quatro dimensões éticas para o exercício desta centenária atividade.
Abstract (EN): A brief passage is proposed for the genesis of the publicity as an embryo of public relations, with a special emphasis on an assumed lack of ethical conduct and the resulting poor reputation in the press. Then, we listened the opinion of some of the most respected Portuguese journalists about the press officers and whether these professionals resort to lying. With these two dichotomous perspectives (past/present), the present chapter will seek to dismantle the wrong stereotype of the “press officer who lies”, but rather open the discussion on the four ethical dimensions for the exercise of this centenary activity. Keywordsrdsrds: Media
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Notes: E-book disponível em:
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same authors

Health literacy about cosmetic products – definition, literature review, and measurement in the Portuguese population (2024)
Poster in an International Conference
Ferreira, Marta Salvador ; Azevedo, Luís Filipe; Ribeiro, Vasco ; Magalhães, Olga Estrela ; Almeida.Isabel Martins de
Barómetro APECOM: Barómetro de Comunicação (2018)
Other Publications
Moutinho, Nuno ; Ribeiro, Vasco
Barómetro APECOM (2016)
Other Publications
Moutinho, Nuno ; Ribeiro, Vasco; Eiró, Mafalda

See all (78)

Of the same scientific areas

Cópia e apropriação da obra de arte na modernidade (2007)
Thesis
Susana Lourenço Marques; Maria T. Cruz
HOMO COMMUNICANS. A Comunicação Humana (2010)
Educational Publication
Luís Calafate
Gelados de Ciência na Divulgação da Física nas Ruas e Praias de Espinho (2017)
Poster in a National Conference
Paulo Simeão Carvalho; Ana Cachide Praça Pedroso
FISASTEE (2022)
Poster in a National Conference
Carvalho, PS; Gonçalves, JAA

See all (266)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-07-23 at 05:22:51 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing