Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Desconstrução da autoridade do professor: que estratégias para a aula de PLE?
Publication

Publications

Desconstrução da autoridade do professor: que estratégias para a aula de PLE?

Title
Desconstrução da autoridade do professor: que estratégias para a aula de PLE?
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2018
Authors
Carvalho, Ângela
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Scientific classification
CORDIS: Humanities > language sciences
Other information
Resumo (PT): Considerar o aprendente de uma língua estrangeira como um ator social é reconhecer que este tem de cumprir tarefas de caráter não exclusivamente linguístico. Tendo por base este pressuposto, importa continuar a repensar o lugar e o papel do professor no processo de ensino-aprendizagem de línguas estrangeiras. Neste artigo pretende-se problematizar a partilha de autoridade neste âmbito, assim como apresentar e discutir exemplos de atividades, para diferentes níveis e competências, que foram concebidas para colocar o aprendente de Português Língua Estrangeira no centro do processo de ensino-aprendizagem.
Abstract (EN): Considering the learner of a foreign language as a social actor means to recognize that the learner has to fulfill tasks that are non-exclusively linguistic. Based on this assumption, it is important to continue to rethink the place and the role of the teacher in the teaching-learning process of foreign languages. In this article, we intend to address the problem of sharing of authority in this scenario, as well as to present and discuss examples of activities, for different levels and competences, which were designed to place the learner of Portuguese as a foreign language at the center of the teaching-learning process.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication with allowed access.
Related Publications

Of the same authors

Referencial de avaliação do desempenho do estudante no estágio pedagógico (2017)
Educational Publication
Carvalho, Ângela ; Silva, Maria de Fátima Henriques da ; Almeida, José Domingues de ; Ellison, Maria ; Pazos Anido, Marta; Lorenzo, Mónica; Hurst, Nicolas ; Nicolás Martínez, Pilar; Tomé, Simone ; Rodrigues, Sónia Valente
O naufrágio em Camilo Pessanha (2009)
Educational Publication
Carvalho, Ângela
Representations, beliefs, and pedagogical practices of EPE teachers (2018)
Poster in an International Conference
Duarte, Isabel Margarida ; Carvalho, Ângela ; Outeirinho, Maria de Fátima ; Silva, Maria de Fátima Henriques da ; Fardilha, Luís Fernando de Sá ; Santos, Paulo Jorge ; Tomé, Simone ; Rodrigues, Sónia Valente

See all (48)

Of the same book

Construção do discurso de autoridade em revistas do Estado Novo (2018)
Chapter or Part of a Book
Duarte, Isabel Margarida
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-07-17 at 02:24:28 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing