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Estrategias de comunicación 2.0 en el mercado ferial de España, Portugal y América Latina

Title
Estrategias de comunicación 2.0 en el mercado ferial de España, Portugal y América Latina
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2012
Authors
Baamonde Silva, Xosé Manuel
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Galindo Arranz, Fermín
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Marinho, Jorge
(Author)
FLUP
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Journal
Other information
Resumo (PT): Os centros de eventos, como as feiras, são espaços de comunicação. Não são apenas centros de negócios e, como tal, podem ser estudados de um ponto de vista comunicativo. Esta investigação analisa a utilização da Web 2.0 e das redes sociais como ferramentas de comunicação. Constata-se que as organizações de feiras da Península Ibérica e da América Latina têm as súas webs orientadas para satisfazer as necessidades de informação dos meios de comunicação social, mas não estão preparadas para dialogar diretamente com a opinião pública. A maioria dos espaços na Internet das organizações de feiras espanholas, portuguesas e latino-americanas não está aproveitando as possibilidades que a Web 2.0 e as redes sociais oferecem para conversar com os seus públicos. A gestão da comunicação deve incluir a utilização das redes sociais, dado que já não é suficiente estar na Internet, há que participar na vida da Rede.
Abstract (EN): The trade fairs are spaces of communication. They are not only business centres and, therefore, they can study under a communicative approach. This investigation analyses the utilisation of the Web 2.0 and the social networks like communication tools. The Iberian Peninsula and o Latin America trade fairs have webs oriented to satisfy the needs of information of the media but not to have a conversation directly with the public opinion. The spaces in Internet of Spanish, Portuguese and Latin American trade fairs organizations are not taking advantage of the possibilities that offers the web 2.0 and the social networks to converse with their publics. The management of communication has to include the utilisation of the social networks, because it is necessary to participate in the life of Internet.
Language: Spanish
Type (Professor's evaluation): Scientific
Notes: Disponível em: http://www.cienciared.com.ar/ra/usr/39/1334/redmarkan8v2pp89_112.pdf
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redmarkan8v2pp89_112 154.01 KB
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