Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Quantitative Comparison of the Error-Containment Capabilities of a Bus and a Star Topology in CAN Networks
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Quantitative Comparison of the Error-Containment Capabilities of a Bus and a Star Topology in CAN Networks

Título
Quantitative Comparison of the Error-Containment Capabilities of a Bus and a Star Topology in CAN Networks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Manuel Barranco
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Julian Proenza
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 58 3
Páginas: 802-813
ISSN: 0278-0046
Editora: IEEE
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia de computadores
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-TTV
Abstract (EN): There has been an increasing interest in using star topologies in field-bus communications, e. g., in Time Triggered Protocol for SAE class C applications (TTP/C), FlexRay, or controller area network (CAN), due to increased fault resilience and potential error-containment advantages. In this context, an innovative CAN-compliant star topology, CANcentrate, has been developed, whose hub includes enhanced fault-treatment mechanisms. However, despite this interest toward stars, it is still necessary to quantify their real dependability benefits. For this purpose and for the particular case of CAN, this paper presents models for the dependability features of CAN and CANcentrate using Stochastic Activity Networks (SANs). It quantitatively compares their reliability and error-containment capabilities under permanent hardware faults. These models rely on assumptions that ensure that results are not biased toward CANcentrate, which, in some cases, is too detrimental for it. Thus, despite not reflecting the full CANcentrate potential, results quantitatively confirm the improvement of error-containment it achieves over CAN. Additionally, the way in which the nodes' ability to contain their own errors affects the relevance of using a star topology has been quantified. Although this paper refers to the case of CAN, conclusions regarding the justification of using a star topology depending on this ability can be extrapolated to other field-bus technologies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Dependable Automotive CAN Networks (2008)
Capítulo ou Parte de Livro
Juan Pimentel; Julian Proenza; Luis Almeida; Guillermo Rodriguez Navas; Manuel Barranco; Joaquim Ferreira
Quantitative characterization of the reliability of simplex buses and stars to compare their benefits in fieldbuses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Barranco; Julian Proenza; Luis Almeida

Da mesma revista

Wheel slip control of EVs based on sliding mode technique with conditional integrators (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo de Castro; Rui Esteves Araújo; Diamantino Freitas
Three-Level Hybrid Energy Storage Planning Under Uncertainty (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Reza Hemmati ; Miadreza Shafie-Khah; João P. S. Catalão
The FTT-CAN protocol: Why and how (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luis Almeida; Paulo Pedreiras; José Alberto Fonseca
The ARPA-MT Embedded SMT Processor and Its RTOS Hardware Accelerator (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Arnaldo Oliveira; Luis Almeida; António Ferrari
Schedulability analysis of real-time traffic in WorldFIP networks: An integrated approach (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
almeida, l; tovar, e; fonseca, jag; vasques, f

Ver todas (17)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-09-27 às 10:34:25 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias