Go to:
Logótipo
You are in:: Start > Publications > View > Self-evaluation and social justice on Portugal’s school’s evaluation = Autoavaliação e justiça social na avaliação das escolas em Portugal
Map of Premises
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática
Publication

Self-evaluation and social justice on Portugal’s school’s evaluation = Autoavaliação e justiça social na avaliação das escolas em Portugal

Title
Self-evaluation and social justice on Portugal’s school’s evaluation = Autoavaliação e justiça social na avaliação das escolas em Portugal
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2020
Authors
Journal
Title: Cadernos de PesquisaImported from Authenticus Search for Journal Publications
Vol. 50 No. 177
Pages: 660-678
ISSN: 0100-1574
Indexing
Other information
Resumo (PT):
Abstract (EN):
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
660-678 290.12 KB
Related Publications

Of the same authors

Efeitos da avaliação externa de escolas nos processos de autoavaliação: convergências e tendências de ação (2016)
Chapter or Part of a Book
Marta Sampaio; Carla Figueiredo; Carlinda Leite; Preciosa Fernandes
Currículo, avaliação e justiça social: a procura da melhoria educacional (2022)
Chapter or Part of a Book
Marta Sampaio; Carlinda Leite
A avaliação externa das escolas e os TEIP na sua relação com a justiça social (2016)
Article in National Scientific Journal
Marta Sampaio; Carlinda Leite
The whole-school approach and transformative learning: the Case of a Portuguese school (2024)
Article in International Scientific Journal
Carlinda Leite; Angélica Monteiro; Marta Sampaio; Adelina Silva

See all (13)

Of the same journal

Valorização do professor: prioridade política, tensão ou incerteza? = Teacher’s appreciation: political priority, tension or uncertainty? (2019)
Article in International Scientific Journal
Romilda Teodora Ens; Marciele Stiegler Ribas; José Luis de Oliveira; Rui Trindade
Utilização do vídeo no desenvolvimento profissional: perspetivas dos educadores de creche (2020)
Article in International Scientific Journal
Teresa Aguiar; Carolina Guedes; Joana Cadima
Princípios organizadores, habitus e práticas familiares = Organizing principles, habitus and family practices (2018)
Article in International Scientific Journal
Gabrielle Poeschl; Raquel Ribeiro; Natércia Oliveira
Popular education and youth: the social movement as an educational space (2019)
Article in International Scientific Journal
Hadassa Albuquerque Lucena; João Caramelo; Severino Bezerra Silva
Políticas educativas e modos de subjectivação da profissão docente = Educational policies and ways of subjectivizing the teaching profession (2012)
Article in International Scientific Journal
José Alberto Correia; Luísa Álvares Pereira; Henrique Vaz

See all (13)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-09-30 at 09:54:17 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal