Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > On the way for a better methodology in teaching/learning instrumentation for measurements at mechanical engineering Compulsory Syllabus

On the way for a better methodology in teaching/learning instrumentation for measurements at mechanical engineering Compulsory Syllabus

Título
On the way for a better methodology in teaching/learning instrumentation for measurements at mechanical engineering Compulsory Syllabus
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2004
Autores
Fernando Gomes Almeida
(Autor)
FEUP
Maria de Fátima Chouzal
(Autor)
FEUP
António Mendes Lopes
(Autor)
FEUP
João Pedro Carneiro
(Autor)
FEUP
Helena Sofia Lopes
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 92-96
Proceedings of World Congress on Engineering and Technology Education
Brazil, March 2004
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Métodos de ensino
Outras Informações
ID Authenticus: P-011-2RA
Abstract (EN): Instrumentation for Measurements is a course of 3rd year, 2nd semester, in the 5-year Mechanical Engineering degree, run at Faculty of Engineering of University of Porto (FEUP) under the responsibility of the first author, in which around 60% of the time is devoted to 'hands on' laboratory activity, involving a large number of students. The teachers¿ team of this course has a broad range curricular training, not only in their different degrees but also in several post graduate fields of specialisation. This brings a transversal perspective, which is very important when dealing with the teaching/learning of multidisciplinary matters. Continuous (theoretical and experimental) assessment has been used during the last 4 years. It has been carefully planed and programmed at the very beginning of the semester, exploring different student capabilities, either individually or in group. This paper presents the methodologies that were used and comments their advantages and disadvantages. Index Terms - Teaching/learning methodologies, hands on laboratory, continuous assessment, experimental training.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Projecto "MAFIQUI" (2005)
Relatório Técnico
J. Trigo Barbosa
O Projecto MAFIQUI (2005)
Relatório Técnico
José Trigo Barbosa; Jaime Villate
Mudança de paradigma no ensino da Bioquímica na licenciatura em Ciências da Nutrição na Universidade do Porto (2012)
Poster em Conferência Internacional
Martins, MJ; Torres, D; Azevedo, I; Alçada, MN; Martel, F; Keating, K; Guimarães, JT; Faria, A; Calhau, C; Gonçalves, P; Negrão, R; Monteiro, R; Fontes, R; Ferreira, MA

Ver todas (39)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-31 às 22:20:48 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias