Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > De Par em Par na U.Porto
Publication

De Par em Par na U.Porto

Title
De Par em Par na U.Porto
Type
Summary of Presentation in an International Conference
Year
2010
Authors
Rui Trindade
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Carlinda F. Leite
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
José Ferreira
(Author)
FEUP
Ana Maria Faustino
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Jaime Villate
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Ana Mouraz
(Author)
FEUP
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Congresso Ibérico "Ensino Superior em Mudança: Tensões e Possibilidades"
Braga, 25 a 26 de Fevereiro de 2010
Scientific classification
FOS: Social sciences > Educational sciences
CORDIS: Social sciences > Educational sciences > Learning studies
Other information
Resumo (PT): A observação de aulas em parceria, ou observação de pares é um meio eficaz na melhoria da qualidade do ensino superior. A sua aplicação é comum nas instituições do mundo anglo-saxónico, e reconhecida a nível mundial. Esta comunicação faz a apresentação do programa de observação de aulas em parceria da Universidade do Porto, Portugal. Este programa diferencia-se dos demais pelo seu carácter multidisciplinar, juntando docentes de faculdades diferentes durante as observações, daí resultando uma partilha profunda e diversa de práticas pedagógicas. Após um período experimental de três semestres nas Faculdades de Engenharia e de Psicologia e Ciências da Educação, foi alargado o seu âmbito às restantes faculdades. Este artigo começa por explicar o modelo organizativo projectado, seguido da descrição dos métodos usados para a observação de aulas em parceria e finalizando com o relato do estado de implementação do programa.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same scientific areas

Dificuldades dos professores na implementação de trabalhos laboratoriais em Biotecnologia. (2004)
Poster in a National Conference
Jorge Lima; Susana Pereira; Luís Calafate
Ih! Errei! Contribuições para uma prática mais competente (2007)
Book
Ana Starepravo; Ariana Cosme; Isabel Parolin; Júlio Furtado; Laura Barbosa; Luca Rischbieter; Marco Antonio Ferraz; Max Günther Haetinger; Rui Trindade; Sandra Bozza
Da Didáctica a uma Ciência do Aluno (1991)
Summary of Presentation in a National Conference
Luís Calafate

See all (14)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-08-31 at 00:33:44 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal