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Study of ground vibrations induced by railway traffic in a 3D FEM model formulated in the time domain: experimental validation

Título
Study of ground vibrations induced by railway traffic in a 3D FEM model formulated in the time domain: experimental validation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
Jesús Fernandez
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Aires Colaço
(Autor)
FEUP
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Luís Medina
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 13
Páginas: 652-664
ISSN: 1573-2479
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-76S
Abstract (EN): In this paper, a three-dimensional numerical model is applied for studying railway vibrations. The numerical model is based on finite element method formulated in the time domain with an implicit scheme of integration. In the first part of the paper the numerical approach is briefly described. An uncoupled scheme is applied: (i) firstly the train loads are calculated taking into account dynamic excitation with a 2D vehicle-track model; (ii) the computed loads on each sleeper are introduced into a 3D numerical model, developed in the commercial code Plaxis, which is used to simulate the wave propagation in the ground. In the second part of the paper a real case study, located in Portugal, is presented, being used for the experimental validation of the proposed model. The numerical results of ground vibrations show an acceptable agreement with real measurements. Therefore, the proposed approach can be used as a reliable prediction tool based on PLAXIS software, which allows simulating railway vibrations in some specific cases such as soft soils, inhomogeneous geometries in the longitudinal direction of the track and transition zones.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
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