Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Emotional intelligence in the portuguese academic context: validation studies of "The Emotional Skills and Competence Questionnaire" (ESCQ)
Mapa das Instalações
Ed. Principal Ed. Principal Ed. Principal

Emotional intelligence in the portuguese academic context: validation studies of "The Emotional Skills and Competence Questionnaire" (ESCQ)

Título
Emotional intelligence in the portuguese academic context: validation studies of "The Emotional Skills and Competence Questionnaire" (ESCQ)
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Nelson Lima-Santos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 20 1
Páginas: 91-102
ISSN: 1132-9483
Editora: Fundacion VECA
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 1 Citação
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-BGP
Abstract (EN): This study presents the validation of the Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ; Taksic, 2000, 2001) in the Portuguese academic context, comparing it with the original Croatian version. It consists of 45 items divided into three subscales - Perceiving and understanding emotion, Expressing and labelling emotion, and Managing and regulating emotion. This self-report measure of emotional intelligence, based on Mayer and Salovey's model, has already been tested in different cultures. It was administered collectively during regular academic hours to a Portuguese sample of 730 students, 381 from high-school and 349 from university. Overall, alpha values were good and similar to those of the original version (>.80), except for managing and regulating emotion (.67). Confirmatory factor analysis was undertaken to verify the factor structure of the ESCQ and revealed that the best fit model has two correlated factors (.55; perception and expression), including only 11 items from the original scale (r(2)> .30). Both sensibility and discriminative power proved to be satisfactory. The ESCQ revealed promising results, but further validation studies with larger samples are needed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: lfaria@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000302745300006">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84859239916&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Desporto da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-24 às 19:08:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico