Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Competition and diversity in higher education: an empirical approach to specialization patterns of Portuguese institutions
Mapa das Instalações
Ed. Principal Ed. Principal Ed. Principal

Competition and diversity in higher education: an empirical approach to specialization patterns of Portuguese institutions

Título
Competition and diversity in higher education: an empirical approach to specialization patterns of Portuguese institutions
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Pedro Nuno Teixeira
(Autor)
FEP
Rocha, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
cardoso, mf
(Autor)
ICBAS
Revista
Título: Higher EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 63
Páginas: 337-352
ISSN: 0018-1560
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-CW1
Abstract (EN): The expansion of higher education systems has often been associated with the need for increasing diversification, namely at the program level, based on the pressures to adapt more general programmes to a more diverse student population and multiple regional, social, and economic needs. This paper explores empirically the question of programme diversity by drawing on the Portuguese higher education' experience, which presented massive expansion during the last decades and significant institutional competition in recent years. The study provides a longitudinal approach and analyzes in detail the evolution of diversification and specialization of the public and private sectors, as well as the university and polytechnic subsectors. The analysis aims at helping to illustrate the relevance of analysing diversity from an empirical point of view and its contribution to our understanding of the complex relationships between competition and diversity in contemporary higher education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Myths, Beliefs and Realities: Public-Private Competition and Program Diversification in Higher Education (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Nuno Teixeira; Rocha, V; Ricardo Biscaia; cardoso, mf
Competition and diversification in public and private higher education (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Nuno Teixeira; Rocha, V; Ricardo Biscaia; cardoso, mf

Da mesma revista

American universities in a global market (2012)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Pedro Nuno Teixeira
The research-teaching nexus in nurse and teacher education: contributions of an ecological approach to academic identities in professional fields (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Amélia Lopes; Pete Boyd; Nicola Andrew; Maria de Fátima Pereira
The interrupted journey: factors and processes related to withdrawal, re-enrolment and dropout from doctoral education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Patricia Alves; Amélia Lopes; Ricardo Cruz-Correia; Isabel Menezes
The Bologna process: inception, 'take up' and familiarity" (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Guy Neave; Amélia Veiga

Ver todas (15)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Desporto da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-24 às 13:13:56 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico