Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders' writing motivation and performance

The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders' writing motivation and performance

Título
The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders' writing motivation and performance
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Ana Camacho
(Autor)
FPCEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Mariana Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paula Ferreira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nadine Correia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João R. Daniel
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 72 Article 102127
ISSN: 0361-476X
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-PQH
Abstract (EN): Self-Regulated Strategy Development (SRSD) is an evidence-based instructional approach combining background knowledge, writing, and self-regulation strategies to improve students' writing motivation and performance. While the positive impact of SRSD on writing performance variables is well-established, mixed findings were found for motivational variables, namely self-efficacy. In addition, the impact of SRSD on motivational constructs other than self-efficacy-such as implicit theories-has received considerably less attention. In this study, we examined the impact of an SRSD instructional program about opinion text writing on two extensively studied writing performance variables (i.e., text quality and text length) and on two motivational variables (i.e., self -efficacy and implicit theories). Moreover, we tested whether adding a brief growth mindset intervention to SRSD instruction would result in gains in writing motivation and performance. To this end, we enrolled 191 sixth graders, from 11 classes, and their Portuguese language teachers to participate in a six-week intervention study. Using a quasi-experimental design, the classes were assigned to one of three conditions: (a) an active control condition (three classes); (b) an SRSD group (four classes); (c) an SRSD plus growth mindset intervention group (henceforth, SRSD + GM; four classes). Our results showed that both the SRSD and the SRSD + GM generally did not significantly differ from the active control group in self-efficacy and implicit theories of writing at posttest. The only exception was self-efficacy for ideation. Of note, the SRSD and the SRSD + GM groups outperformed the active control group in terms of text quality and text length. Our findings did not reveal an added value of a brief growth mindset intervention for SRSD instruction. Overall, our study showed that a six-week SRSD instructional program was effective in improving students' self-efficacy for ideation and writing performance. However, the brief nature of both SRSD and mindset interventions may have precluded a broader positive impact on moti-vational beliefs, such as self-efficacy for conventions, self-efficacy for self-regulation, and implicit theories.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
102127 1518.40 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Promoting transcription in third-grade classrooms: effects on handwriting and spelling skills, composing, and motivation (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Limpo; Vanessa Vigário; Renata Rocha; Steve Graham
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-02 às 16:36:37 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico