Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > BESP - Benchmarking of Portuguese Secondary Schools

BESP - Benchmarking of Portuguese Secondary Schools

Título
BESP - Benchmarking of Portuguese Secondary Schools
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Maria Conceicão A. Silva Portela
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Diogo Nóvoa Borges
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 18 2
Páginas: 240-260
ISSN: 1463-5771
Indexação
INSPEC
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
CORDIS: Ciências Físicas > Matemática > Matemática aplicada > Investigação operacional
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-Y8N
Abstract (EN): Purpose: The purpose of this paper is to illustrate the implementation of a web-based platform integrating benchmarking and data envelopment analysis (DEA) for the Portuguese secondary schools. Design/methodology/approach: The benchmarking platform is designed around a set of key performance indicators that are displayed using benchmarking graphs. These indicators are also aggregated through the methodology of DEA to provide a summary measure of performance. Findings: The benchmarking platform developed enables schools to perform internal and external evaluation through a standard model that is based on indicators of school activities. It encourages schools' efforts of continuous improvement and increases society awareness regarding schools' context and results obtained. Practical implications: The benchmarking platform can be useful for schools and general public. For the general public, there is a tool that allows the construction of user-defined rankings online and benchmarking tools that allow the comparison of performance of a specific school with others. In addition to these features, schools have in the BESP platform a repository of historical data, and the possibility to see a set of graphs that show for some indicators their evolution over time. Originality/value: This paper describes a breakthrough in the Portuguese education context. The BESP platform is the first in this context to combine DEA and benchmarking tools in a web-based environment, designed to enable real-time performance assessments.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
BESP_BIJ 794.51 KB
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Programação Inteira (2001)
Relatório Técnico
Maria Antónia da Silva Lopes de Carravilla; José Fernando da Costa Oliveira
Fekete and Schepers' graph-based algorithm for the two-dimensional orthogonal packing problem revisited (2008)
Capítulo ou Parte de Livro
Eduarda Pinto Ferreira; José Fernando Oliveira
An integer programming model for truss topology optimization (2006)
Artigo em Revista Científica Nacional
Ana Maria Faustino; J. Júdice; Isabel Martins Ribeiro; Afonso Serra Neves

Ver todas (15)

Da mesma revista

Benchmarking hospitals through a web based platform (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Portela, MCAS; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; Almeida, DQ; Lopes, L; Silva, SN; Castro, R
A benchmarking methodology for metalcasting industry (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Laura M. M. Ribeiro; J. A. Sarsfield Cabral
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-02 às 17:14:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico