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Modelling the social business venture - an ontology-based approach

Título
Modelling the social business venture - an ontology-based approach
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Todaria, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Azevedo, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 28
Páginas: 317-355
ISSN: 1471-8197
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-VD3
Abstract (EN): The key contribution of this paper is the proposal of a novel conceptual model for the social business value proposition. This research was about making sense out of the body of knowledge underlying social business concepts and perspectives, stemming from the social entrepreneurship literature, and building on the so-called business model ontology that underlies the widely used business model canvas. The developed constructs were built in the scope of a design science approach to research, supported by an assessment process that involved several steps comprising the interaction with well-known academicians and practitioners in the area of social business, culminating with a case-study for final validation and assessment. Interviews with the experts from the field helped in the iterative development process of the ontology and its assessment, further supported by informed arguments and a continuous review of the literature.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 39
Documentos
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