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Influence of track irregularities in the stress levels of the ballasted and ballastless tracks

Título
Influence of track irregularities in the stress levels of the ballasted and ballastless tracks
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
Ana Ramos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Gomes Correia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-677
Resumo (PT):
Abstract (EN): The ballasted and ballastless tracks present substantial differences in terms of the structural configuration and mechanical behaviour. In order to better understand the foundation performance, numerical analysis of the two types of railway track was carried out, computing the stress paths induced by the passage of trains. In this analysis, the effects of the quasi-static and dynamic mechanisms are taken into account in order to highlight their relevance as function of the geometrical track quality for ballasted and ballastless tracks. This study pretends to analyse the influence of the track irregularities in the response of the railway structures (in terms of stress levels). In order to understand the effect of this factor on the performance of the railway tracks, three ranges of wavelengths were defined, associated with three irregularities profiles. The numerical framework adopted in the present study is based on a 2.5D FEM-PML approach for the track-ground simulation, while the rolling stock is modelled using a simple multi-body approach. © Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2020.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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