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Novel Incentive Mechanism for End-Users Enrolled in DLC-Based Demand Response Programs Within Stochastic Planning Context

Título
Novel Incentive Mechanism for End-Users Enrolled in DLC-Based Demand Response Programs Within Stochastic Planning Context
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Ozan Erdinc
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Akin Tascikaraoglu
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nikolaos G. Paterakis
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 66 2
Páginas: 1476-1487
ISSN: 0278-0046
Editora: IEEE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-PAA
Abstract (EN): In this paper, a novel direct load control (DLC) planning based on providing free energy credits to residential end-users for their heating, ventilation, and air conditioning load during demand response (DR) events is proposed. The obtained credit can then be used by the end-users during relatively higher price periods free-of-cost to enable them lowering their energy procurement costs. Furthermore, the resulting reduction in the total household energy consumption considerably decreases the critical load demands in power systems, which is of vital importance for load-serving entities in maintaining the balance between supply and demand during peak load periods. In this regard, the aforementioned energy credits-based incentive mechanism is proposed for end-users enrolled in the DLC-based DR program, as a new contribution to the existing literature, testing it in a stochastic day-ahead planning context.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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